ÁSZF

Általános Szolgáltatási Feltételek

  1. A Szolgáltató adatai

Szálláshely neve: Maison Bagatell Badacsony
Üzemeltető: Szalai-Somodi Hajnalka
Székhelye: 8261 Badacsonytomaj, Kisfaludy Sándor u. 20/A

Adószám: 55343062-1-39

  1. Általános szabályok

2.1.    Jelen „Általános Szerződéses Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek, és szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2.   Speciális, egyedei feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződéses Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
3.      Szerződő fél
3.1.   A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2.   Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.3.    Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

  1. A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség

4.1.    A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld.  Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 24 órán belül nem érkezik konkrét rendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik. Online foglalási rendszerben az ajánlattétel és a foglalás elektronikusan megtörténik, miután a Vendég elolvasta és elfogadta jelen szerződést.
4.2.   A Szerződés a Vendég, írásban, vagy szóban  leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban (postai levél, telefax, elektronikus levél) megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül.
Szóban leadott  foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása, valamint közvetítő általi foglalás  a Szolgáltató írásos visszaigazolása nélkül nem szerződés értékű.

4.3.A szállás foglalása után a szálláshely 50% szállásdíj előleget kér be a foglalás biztosításához. Vissza nem térítendő ajánlat foglalása esetén a szálláshely a teljes szállásdíjat előre kéri megfizetni.  A szállásdíj fennmaradó összegét a helyszínen készpénzben kell megfizetni

4.4.    A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
4.4.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szálláshelyet, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4.4.2.  A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
4.5.  A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.

4.6. Talált tárgyakat a Szolgáltató 24 óráig köteles megőrizni, ezt követően megsemmisíti azokat.

  1. Lemondási feltételek

5.1.        Amennyiben a szálláshely ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a szállás-szolgáltatás kötbérmentes lemondására az érkezést megelőző 21. napon helyi idő szerint 10:00 óráig van lehetőség, ebben az esetben az elutalt előleget a banki költségekkel csökkentve visszautaljuk, vagy átvihető egy másik időpontra.

5.1.1. Ha a szállást érkezés előtt 21-10 napon belül mondják le, és a lemondott időpontokra nem jön újabb foglalás, a befizetett előleget a szálláshely kötbérként kezeli. Amennyiben a lemondott szobára a szálláshely új foglalást kap, abban az esetben a befizetett előleget a Vendég egy másik foglalásnál igénybe veheti.

5.1.2. 7 napon belüli lemondás esetén a teljes szállásdíjra igényt tart a szálláshely, amennyiben nem talál más vendéget a szobára.

5.1.3.          Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napot megelőző 16. napon helyi idő szerint 10:00 órát követően megszűnik.
5.1.4.         Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon nem érkezik meg, vagy nem jelzi előre, úgy a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű, de legalább a szállásdíj 50%-át kötbérként érvényesítheti. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap 10:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
5.2.        A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött ajánlatainak foglalása esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.

Enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat:  https://bagatellbadacsony.hu/lemondasi-feltetelek/

A 2020. május 09. után kezdeményezett szállásfoglalások nem tartoznak az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat hatálya alá, kivéve, ha a vendég vagy a házigazda COVID-19-ben szenved. Miután az Egészségügyi Világszervezet (WHO) világjárvánnyá nyilvánította a COVID-19-et, az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat már nem érvényes rá, mivel a COVID-19 és következményei már nem váratlanok vagy előre nem láthatók.

  1. Árak

6.1.        A szobák árai (Rack Rate) a szálláshely recepcióján és honlapján  kerülnek bemutatásra.

6.2.        A Szolgáltató a meghirdetett árakat a foglalás visszaigazolásáig vagy amennyiben ilyen nem történt, úgy a szobák elfoglalásáig szabadon megváltoztathatja.
6.3.        Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény (helyi rendelet) által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
6.4.        Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a Ház honlapján kerülnek meghirdetésre.

  1. A szálláshely felnőtt vendégeket fogad

7.1         Szülővel együtt érkező gyermeket 16 éves kortól fogad a szálláshely.

  1. Fizetés módja, garancia

8.1.         A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére érkezés napján, de legkésőbb az igénybevételt követően, a szállodából történő távozást megelőzően tart igényt.
8.2.         A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására;
a)            kérhet hitelkártya garanciát, amelynek során a megrendelt és visszaigazolt szolgáltatás ellenértéke a hitelkártyán zárolásra kerül,
b)            kérheti előleg megfizetését a szállásdíj  egy részére vagy annak teljes összegére
8.3.         A Szerződő fél számláját kiegyenlítheti HUF-ban, és/vagy
a)             bármely olyan pénznemben, melyet a Szolgáltató elfogadásra meghirdet. Az átszámítás, illetve számlázás ebben az esetben a Magyar Nemzeti Bank a Vendég érkezési napján érvényes deviza árfolyamán történik.
b)           a Szolgáltató  a honlapján előrefizetésként elfogad készpénzkímélő fizetési eszközöket (bankkártya ), a szálláshelyen csak készpénzt, illetve OTP és MKB SZÉP kártyát fogad el.

c)           az 50% előleg megfizetéséhez Szolgáltató díjbekérőt küld, melyen keresztül elfogad készpénzkímélő fizetési eszközöket : Bankkártya, OTP és MKB SZÉP kártya

8.4.        A szolgáltató a foglaláshoz személyes adatokat kérhet be. A személyes adatok védelmét az Adatkezelési szabályzat tartalmazza.

Adatkezelő honlapján működő online foglalási felületen a foglaláshoz az alábbi személyes adatok megadása szükséges:

  1. Név (családi és utónév)
  2. Telefonszám
  3. E-mail cím
  4. Számlázási cím.

Adattovábbítási nyilatkozat

Online bankkártyás fizetés esetén a Vendég tudomásul veszi és hozzájárul, hogy Szalai Péter  EV (8261 Badacsonytomaj Kisfaludy S. u. 20/A) adatkezelő által a www.bagatellbadacsony.hu  felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatok átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, számlázási cím adatok.

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff

8.5.        Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő/Vendég felet terheli.

  1. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

9.1.         A Vendég a szobáját az érkezés napján 15:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out).
9.2.         Ha a Vendég a szobáját az érkezés napján 10:00 óra előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka – szabad szoba függvényében és egyedi megállapodás alapján – 50 %-ban felszámításra kerülhet.
9.3.          Ha a Vendég a szobát az elutazás napján 10:00 óra után kívánja elhagyni, úgy a következő éjszaka – egyedi megállapodás alapján – 50 %-ban felszámításra kerül.

  1. Háziállatok

10.1.      Állatokat csak a Ház előzetes írásbeli beleegyezése alapján és adott esetben szabad behozni
10.2.      A Vendég teljes körűen felelős a háziállat által okozott károkért.
10.3.        A háziállat szobában történő elhelyezéséért a Szolgáltató külön megállapodás alapján díjat számít fel.

  1. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

11.1.      A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
a)           a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát illetve a létesítményt
b)           a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy kábítószer befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
c)           a Vendég fertőző betegségben szenved.
d)           a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig
11.2.      Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból megszakad, úgy a szerződés „vis major” bekövetkezésével egyidejűleg megszűntnek tekintendő.

  1. Elhelyezési garancia

12.1.        Amennyiben a Szolgáltató szálláshelye a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
12.2.        A Szolgáltató köteles;
a)             a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon kategóriájú szálláshelyen felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli
b)             térítésmentesen egyszeri alkalommal telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely változásának közlésére
c)             kedvezményes árú transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez
12.3.        Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő/Vendég fél nem élhet.

  1. A vendég betegsége, halála

13.1.          Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel, illetve biztosít.
13.2.          A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek,   az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
13.3         Vendég elhalálozása esetén szolgáltató az emberiességi és kegyeleti jogok és előírások betartásával jár el.

  1.  A Szerződő fél jogai
    14.1.            A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
    14.2.             A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
    14.3.             A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
  2. A Szerződő fél kötelezettségei

15.1.        A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
15.2.        A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 16 év feletti  gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató Házában.
15.3.        Amennyiben a Vendég a szoba kulcsát a kapu távirányítójával együtt elveszti úgy annak pótlásának költsége a vendéget terheli 50 Eur értékben.
15.4       Szobájában minden Vendég, vagy annak kísérője saját felelősségére tartózkodhat, betartva a vagyonvédelemre, tűzrendészetre és a Ház rendjére vonatkozó biztonsági és általános előírásokat.
15.5         A Vendég a reggelire kitett ételekből és italokból csak helyben fogyaszthat, abból magával nem vihet ki  nem vihet ki a reggeliző és értékesítő egységéből.

  1. A Szerződő fél kártérítési felelőssége

A Vendég mindazon károkért, szoba eszközleltár hiányokért, és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.

  1. A Szolgáltató jogai

Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre magával vitt.

  1. A Szolgáltató kötelezettsége

A Szolgáltató köteles;
a)              a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni
b)              a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.

  1. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

19.1.         A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
19.1.1.      A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
19.1.2.       A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
19.1.3.      A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szálláshely recepcióján, és minden szükséges adatot a Ház rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
19.2.          A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért is, amelyet a megszálló Vendég dolgainak elpusztulása vagy megsérülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott.
19.2.1.       Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette.

19.3         A kártérítés maximális mértéke a Szerződés szerinti napi szobaár összegének a tízszerese, kivéve, ha a kár ennél kisebb értéket képvisel.

  1. Titoktartás

A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény, és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a Szerződő fél a Szolgáltató tudomására hozta – a Szerződő fél vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni.

Az épületbe történő belépéskor az üzemeltető az adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően, az üzemeltetés körében szükséges igazolás és bizonyítás, ill. biztonsági célra adatrögzítést végez:

– a Vendég be és kilépésekor videofelvétel készülhet, amelyen esetlegesen a Vendégek és partnereik is megjelenhetnek. Az üzemeltető a felvételeket kizárólag a Ház működési körében használja fel, a jogviszony megszűnését követően azokat 30 nap múlva megsemmisíti. A felvételeket az üzemeltető kizárólag a jogszabályokban meghatározott hatósági megkeresésre adja ki, hivatalos felhasználás céljára.

  1. Vis major

Jogértelmezés a Vis maior helyzetről:

Ha a Vis maior nem csupán késedelmet idéz elő, hanem lehetetlenné teszi a szerződés teljesítését, akkor a szerződés megszűnik. Ebben az esetben a felek kötelesek elszámolni egymással, azaz a teljesítés lehetetlenné válása előtt nyújtott szolgáltatás pénzbeli ellenértékét meg kell téríteni, a pénzbeli előlegek pedig visszajárnak.

Ha valamely szerződő fél nem képes teljesíteni szerződéses kötelezettségeit – azaz szerződést szeg -, azonban bizonyítja, hogy a „szerződésszegést ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta”, akkor nem köteles megtéríteni a másik fél esetleges kárait.”

A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ez által okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb elhárítsák, helyrehozzák.

  1. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

A Szerződő fél az Általános Szerződési Feltéteket a honlapon történő foglaláskor  illetve a helyszíni bejelentőlap aláírásával tudomásul vette, annak kötelezettségeit magára nézve elismeri.

Érvényes 2020. január 1-től visszavonásig

Maison Bagatell Badacsony

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.